האם להיות בך מאוהב
אם תשאל ביולוגים, חוקרים ואנשי מדע הם יאמרו לך באופן נחרץ שאנו, בני האדם, איננו נבדלים מבעלי החיים בשום דבר, ובוחרים לעצמנו בן זוג לפי הנתונים הפנימיים שלנו - גנים, הורמונים וצרכים אישיים. על אהבה לא מדובר כאן, אלא שאנו מייצרים אידיאליזציה ומייפים את המשיכה הגופנית-בהמית שלנו והופכים אותה למשהו נשגב ונפשי כביכול. לעומתם באה חכמת הקבלה ומלמדת כי הדברים אינם פשוטים כמו שחושבים. פרט למשיכה הגופנית בין המינים המבוססת על הצורך במציאת בן זוג לרבייה ולהקמת תא משפחתי חלה עלינו החובה לדעת כי לא עם כל בן זוג שאליו אנו נמשכים פיסית ניתן יהיה לקיים קשר הרמוני. לעיתים הקשר יהיה דיס-הרמוני. הואיל וזיווג ראוי ואמיתי מתרחש קודם כל במימד הרוחני ורק אח"כ במימד הפיסי. על כך כותב המהרח"ו מפי האר"י בשער הגלגולים: "כאשר האדם הוא חדש, רוצה לומר, כי אז היא בפעם הראשונה שבא בעולם הזה, ואז בת־זוגו נולדת עמו, כנודע, וכשיגיע זמן לקיחתו אותה מזדמנת לו ברגע, בלי שום טורח כלל ועיקר". קרי, זיווג משורש הנשמה –זיווג עליון.
תורת הזיווגים בקבלה עוסקת באפשרות לחזות את רמת ההשתוות וההתאמה הרוחנית והגשמית בין גבר ואישה .
אם תהיה לו לעזר או לנגד. דהיינו אם הקשר יהיה שלם ,מאוזן ומוצלח או לחילופין בעל אופי אנרגטי שלילי, מה שעלול לגרום למועקות ולפגיעות עד לרמות של דחייה ושנאה. חיזוי מוקדם ובדיקת התאמה על פי חכמת הקבלה עשויים לחסוך לנו בעיות רבות העלולות להתעורר מחוסר התאמה. חכמת הקבלה מלמדת שבשמים מזווגים זיווגים אולם רובנו איננו מכירים בכך שתאוות ורגשות רדודים מהווים כעין מסך ומונעים מאיתנו את האפשרות לקבל את אורו של הכוח העליון. לפיכך אנו נשארים שבויים ומגודרים בעצמיות וברצונות שלנו ובכך האגו (רצון עצמי לקבל) מונע בעדנו לקבל ולהבין את רצון הנשמה ובמעשנו הרעים אנו מרחיקים את זה המיועד לנו ככתוב :" כל החסרונות שיש לאדם הם מצד האדם עצמו כי אור ה' יתברך שופע עליו תמיד אך האדם במעשיו הרעים עושה צל לעצמו" ( ל. מוהר"ן). בזמן פרידה אנו חשים כנפרדים מהקוטב השני ומתעוררים בתוכנו ייסורי נפש ,יען כי בכל פרידה יש מן המוות .יובן למעין כי כל אדם נפרד תמיד ממישהו קרוב וממלא כל פרידה מאדם אהוב עלולה לגרום למשבר.ככל שהשקעתנו ביחסים גדולה יותר, רב הכאב, כי לאמתו של דבר אנו מאבדים את עצמנו. לאהבה פנים רבות עוצמות שונות והיא משתנה תדיר כיצור חי ונושם. כל יום שעובר עם הקשיים,השמחות והעצב מחזק או לעיתים אף מחליש את החיבור בין בני הזוג רווקים או נשואים. חבלי הקסם המחברים בין גבר לאישה אינם ניתנים לראיה בעין , אלו בנויים ממשיכה גופנית, שכלית , רוחנית ומעצם נוכחותו של בן הזוג בחיינו שגורמת לנו להרגיש בטוחים ונאהבים. היהדות כדת מחנכת מתייחסת לנושא הזיווגים בכללותו באופן מעמיק וברצינות תהומית. עדות רבה לכך ניתן למצוא במקרא ,בכתבי קודש ובספרות קבלה של חכמי ישראל לאורך הדורות.
בחינה זו מוגשת על מנת להעניק לכם תובנה בדבר שימת דגש על נקודות התורפה בקשר הזוגי. יובן למעין בנאמר כי אין לראות בדברים אלו אקסיומה ואין להבין מהכתוב דברים מוחלטים בגין מהותו האמיתית של הקשר הזוגי. הואיל וישנן דרכים משמעותיות ומדויקות הרבה יותר אשר מיועדות לאנשי קבלה מומחים בלבד מהסיבה שהן דורשות בקיאות רבה וידע נרחב בתורת השמות והאותיות.
כעת אציג בפניכם גורל קדוש (קיבץ הרב רפאל אוחנה) בו תוכלו להיעזר לשם בדיקת ההתאמה הזוגית שלכם.
שיטת הגימטרייה: הופכים את אותיות שם החתן ושם אמו, שם הכלה ושם אמה למספרים. מחיבור כל הספרות הללו מוציאים תשיעיות. לדוגמא: אם החתן דוד (14) ואמו חנה (63), זה שווה בגימטרייה 77. ב- 77 יש 8 פעמים 9, ולאחר שהוצאנו את כל התשיעיות מהמספר, נשארה לנו הספרה 5. אם שם הכלה דנה (59) ושם אמה שרה (505) , זה שווה בגימטרייה 564. בתוצאה זו יש 62 פעמים 9, ולאחר שהוצאנו את כל התשיעיות נשארנו עם 6. על פי גורל זה, אם נשאר בידינו מצד א' 5 ומצד ב' 6 אזי התשובה היא-יתחברו תמיד.
במקרה של מספר המתחלק ללא שארית, יש להשתמש בכמות התשיעיות הנכנסת במספר, למשל: 81 לחלק ב-9, התוצאה היא 9 תשיעיות, לכן יש להשתמש במספר 9 על מנת לבדוק את ההתאמה.
להלן לוח תשובות גורל הזיווגים:
* אם נשאר בידך אחד מצד החתן ואחד מצד הכלה יאהבו זה לזה שניהם.
* אם מצד אחד נשאר אחד ומצד שני נשאר שתיים שלום יהיה ביניהם.
* אם מצד אחד נשאר אחד ומצד שני נשאר שלוש מריבה תהיה ביניהם.
* אם מצד אחד נשאר אחד ומצד שני נשאר ארבע יתקרבו ולא יעמדו ימים רבים.
* אם מצד אחד נשאר אחד ומצד שני נשאר חמש לא יתקרבו ואם יתקרבו ישנאו זה לזו.
* אם מצד אחד נשאר אחד ומצד שני נשאר שש יתקרבו ויהיה שלום ביניהם.
* אם מצד אחד נשאר אחד ומצד שני נשאר שבע יתקרבו ותהיה שנאה ביניהם עד פרוד.
* אם מצד אחד נשאר אחד ומצד שני נשאר שמונה יתקרבו ויהיה שלום ורעות ביניהם.
* אם מצד אחד נשאר אחד ומצד שני נשאר תשע לא ישאנה ואם ישאנה קטטה ושנאה ביניהם.
* אם מצד אחד נשאר שתיים ומצד שני נשאר שתיים יאהבו זה לזו.
* אם מצד אחד נשאר שתיים ומצד שני נשאר שלוש יתקרבו ויתפרדו משום שם רע.
* אם מצד אחד נשאר שתיים ומצד שני נשאר ארבע יתקרבו ויתפרדו.
* אם מצד אחד נשאר שתיים ומצד שני נשאר חמש יתקרבו ויתפרדו ותיקח אחד מקרוביו או ממכריו.
* אם מצד אחד נשאר שתיים ומצד שני נשאר שש יתקרבו משום שם רע.
* אם מצד אחד נשאר שתיים ומצד שני נשאר שבע יתקרבו ויאהבו זה לזו ואח"כ יתפרדו.
* אם מצד אחד נשאר שתיים ומצד שני נשאר שמונה לא יתקרבו ואם יתקרבו קטטה ומריבה ביניהם.
* אם מצד אחד נשאר שתיים ומצד שני נשאר תשע יתקרבו ואהבה תהיה מאחד מביניהם.
* אם מצד אחד נשאר שלוש ומצד שני נשאר שלוש יתקרבו והוא יזנה והיא תזנה.
* אם מצד אחד נשאר שלוש ומצד שני נשאר ארבע יתקרבו ותצא דיבה רעה עליהם מקרוביהם.
* אם מצד אחד נשאר שלוש ומצד שני נשאר חמש יתקרבו ויתפרדו בכאב.
* אם מצד אחד נשאר שלוש ומצד שני נשאר שש יתקרבו ויהיה שלום ביניהם.
* אם מצד אחד נשאר שלוש ומצד שני נשאר שבע יתקרבו והאישה תקלל בעלה.
* אם מצד אחד נשאר שלוש ומצד שני נשאר שמונה יתקרבו ויאהבו זה לזו.
* אם מצד אחד נשאר שלוש ומצד שני נשאר תשע לא יתקרבו לעולם.
* אם מצד אחד נשאר ארבע ומצד שני נשאר ארבע לא יתקרבו לעולם.
* אם מצד אחד נשאר ארבע ומצד שני נשאר חמש יתקרבו ויתפרדו.
* אם מצד אחד נשאר ארבע ומצד שני נשאר שש לא יתקרבו לעולם.
* אם מצד אחד נשאר ארבע ומצד שני נשאר שבע יתקרבו ויאהבו זה לזו.
* אם מצד אחד נשאר ארבע ומצד שני נשאר שמונה לא יתקרבו ויתפרדו.
* אם מצד אחד נשאר ארבע ומצד שני נשאר תשע יתקרבו ויאהבו ויתפרדו.
* אם מצד אחד נשאר חמש ומצד שני נשאר חמש יתחברו ואנשים רעים יפילו ביניהם מריבה.
* אם מצד אחד נשאר חמש ומצד שני נשאר שש יתחברו תמיד.
* אם מצד אחד נשאר חמש ומצד שני נשאר שבע יתחברו ויריבו.
* אם מצד אחד נשאר חמש ומצד שני נשאר שמונה יתחברו ומשום ילד יתפרדו.
* אם מצד אחד נשאר חמש ומצד שני נשאר תשע לא יתחברו יתפרדו.
* אם מצד אחד נשאר שש ומצד שני נשאר שש לא יתחברו בזמן שאביהם קיים.
* אם מצד אחד נשאר שש ומצד שני נשאר שבע לא יתחברו מצד מריבת אישה.
* אם מצד אחד נשאר שש ומצד שני נשאר שמונה יתחברו ואהבו זה לזו.
* אם מצד אחד נשאר שש ומצד שני נשאר תשע לא יתחברו.
* אם מצד אחד נשאר שבע ומצד שני נשאר שבע לא יתחברו משום שם רע.
* אם מצד אחד נשאר שבע ומצד שני נשאר שמונה לא יתחברו לעולם.
* אם מצד אחד נשאר שבע ומצד שני נשאר תשע יתחברו וסופם לטובה.
* אם מצד אחד נשאר שמונה ומצד שני נשאר שמונה יתחברו ויהיו בדאגה ולבסוף יתפרדו.
* אם מצד אחד נשאר שמונה ומצד שני נשאר תשע יתחברו ויהיו במריבה תמיד.
* אם מצד אחד נשאר תשע ומצד שני נשאר תשע לא יתחברו לעולם.
מוגש בברכה
יצחק אהרון,ראש מרכז "חכמה".