חכמת הקבלה
השאר פרטים
השאירו הודעה ונחזור אליכם בהקדם
התקשר עכשיו: 03-9220784
צליל הניקוד באות הראשונה בשם האדם
מאמרים

צליל הניקוד באות הראשונה בשם האדם

רוב האנשים אינם יודעים כלל כי לסימני הניקוד (סוד הצליל) וההטעמה (מלעיל ומלרע)  קיימים משמעויות רבות העשויות להשפיע בצורה מכרעת על בעל השם. לכן חלה חובה לדעת כי סימני הניקוד אינם באים לחינם ומהווים עולם שלם של ידע שמעטים מאוד נחשפים אליו. בעבר כתבתי מאמר העוסק בניקוד בשם האדם שעסק בצליל המופק בעת קריאת השם ומאמר זה משלים את קודמו בהוספת סימני הניקוד המופיעים באות הראשונה בשם ומהשפעתם המדויקת על האדם.

הניקוד, על פי תורת הסוד והקבלה, בלשון הקודש בדרגה גבוהה אף יותר מהאותיות עצמן. משום  שהאותיות נקראות "גוף" והנקודות זה "הרוח" הנקודה תפקידה להפיח רוח חיים באותיות מ-א עד תו אף אות לא תוכל לקבל תנועה ווקאלית ללא ניקוד ולכן הניקוד הוא המניע אותה ומעניק לה חיים . כנגד העשר ספירות יש תשע מיני נקודותקמץפתחצירהסגולשוואחולםחיריקקובוץ ושורוקזה תשעוהמלכותשהיא לא בדרגת רוח אלא בדרגת נפש,אין לה ניקוד משלה.כמו לאותיות גם לניקוד צדדים חיובים וצדדים חלשים. יחד עם זאת חשוב להבין שכל האמור כאן הוא  בבחינת קוצו של יוד בהבנת סוד האותיות והניקוד על בוריו.  בדברים הבאים אעניק לכם את הפירוש הקבלי לכל סימן ניקוד והשפעתו על האדם. בבואכם לקרוא זכרו כי מדובר בניקוד המופיע באות הראשונה בשימכם ואל תטעו לחשוב שאם תפרשו את הניקוד ביתר אותיות שימכם תתקבל תשובה נכונה. האות הראשונה בשם היא הדומיננטית ביותר הואיל והיא פותחת את יתר האותיות הבאות אחריה. היא תסמל גם אופן החשיבה, את החכמה והתפיסה הרוחנית.  

קמץ:
אדם חזק ובבעל חוסן נפשי רב.  אדם מעשי, יסודי ועיקש. בעולם החומר יכולות הצלחה גדולות אך לצד כל זה תיתכן מאוד הופעת ניצוץ רוחני שיגרום להתקרבות ואף לעיסוק בעולם המיסטיקה. קמץ נקרא כך משום שהוא מקמץ בהשפעות ולכן האדם עלול להיות מופנם וסגור, ממעט במילים, בעל קושי בתקשורת עם אחרים ושאינו מכיר את המושג "גמישות"  מחשבתית.
פתח:
אדם פתוח ומלא שמחת חיים. בעל רטוריקה שצחוקו נשמע בכל מקום. איש שיחה נפלא ומעניין  ואשף בתקשורת עם אנשים, מחשבתו פתוחה מאוד ולכן יושפע מאחרים ויאהב שינויים גם אם הם ברגע האחרון. אהוב על הזולת אך עליו להישמר מאוד בלשונו. ירחיק עצמו  מרכילות ויחשוב פעמיים לפני שיוציא מילה משמעותית מפיו כי לרוב הוא מפטפט עצמו לדעת ואין ניצרה בלשונו. ירגיל עצמו לסדר בחפציו ובחייו ויסגל לעצמו עקרונות ברורים לחיים.
צירה:
אדם עם נפש מיוחדת ועדינה. בעל דילמות פנימיות בין חיובי לשלילי ובין רע לטוב. לעיתים הטוב הוא רע והרע הוא טוב והגבולות בעיניו מיטשטשים. אדם חקרן, יסודי ומעמיק שאינו מסתפק בכותרת הדברים אלא ילמד אותם בפרוטרוט וירד לעומקם של דברים עד אשר תנוח דעתו. ישמור צעדיו היטב מללכת עם אנשים שאינם הגונים שמא לא יסתבך עם החוק.
חיריק:
אדם שבצעירותו עלול לחוות קושי משפחתי/חברתי שייתכן מאד שהשפיע על ביטחונו העצמי והאמונה ביכולותיו. קשור לעולם החומר ויאהב את מנעמי החיים. כסף ומעמד חברתי חשובים לו מאוד. לרוב, ילמד בדרך  הקשה את שיעורי החיים אך לא יישבר במהרה. חריף מאוד בשכלו ומבריק בעומק מחשבתו. אם ישקע בעולם החומר עלול להיות אנוכי, כעסן וחרדתי.
חולם:
אדם מהורהר, חולמני ורגשי מאוד. ליבו נפלא ומלא טוב, יצירתי ונפשו נפש אומן. מגיל צעיר יתעניין במשמעות החיים ולא יסתפק בתשובות לקוניות. החולמנות היתרה עלולה להתפרש כבעיות נפש וחוסר איזון עד כדי בעיות קשב וריכוז.
סגול:
אדם שניחן בשפע של מזל וברכה בכל מעשי ידיו. מעניק מעצמו לאחרים וזוכה לאהבת הסביבה. בכל מקום יזכה לאהדה ולכבוד והוא מצליח למגנט אליו את העומד מולו. לרוב, יהיה מאוזן בנפשו ובחייו ויתגבר על קשיים בנקל. יעבור דרך מכשוולי החיים עד שיצליח לממש את תכונותיו הנפלאות. יזהר מכעסים, התפרצויות ועקשנות יתר. חשוב לציין שהסגול צריך לעבור דרך בחיים עד שמצליח לממש את כל התכונות החיוביות האלו.
שווא:
אדם רגיש עד חסר ביטחון. תלותי והססן, חשדן וחסר עמוד שידרה. נפשו רכה ונפצעת בקלות לכן יש לנהוג בו ברכות ובמילים נעימות. ייתכנו בעיות במציאת זוגיות ראויה עד כי יינשא בגיל מאוחר. פרנסתו לא קלה אך תמיד יסתדר ברגע האחרון.
שורוק:
אדם חכם עם חוש הומור נפלא ולכן תקשורתי לעילא. ידע להפיק תועלת מחכמתו ולהוציא דברים לביצוע. ידע בעינו הוא כוח ולפיכך ילמד וירבה דעת. פרנסתו תהיה טובה בגיל הביניים. עליו להישמר ממצבי רוח משתנים ושפיטה שגויה של אחרים. 

קובוץ:
אדם בעל זיכרון אדיר. חד מחשבה וסקרן מאוד. החיצוניות חשובה בעיניו ולכן נמשך ליופי ואסתטיקה. המבקש להיות חברו ידע שהמראה , הריח והניקיון הם ערך עליון אצלו. חי את העבר וקשה לו להשתחרר מאירועים בעברו. עלול לנטור טינה ולא לסלוח.  יתחיל משימות אך לא יסיים אותן עד תום. קשה לו לסמוך על אחרים ועלול להיות קמצן.  

מוגש בברכה
יצחק אהרון, ראש מרכז 'חכמה'. 

חזרה למאמריםצרו קשרגרסת הדפסה