חכמת הקבלה
השאר פרטים
השאירו הודעה ונחזור אליכם בהקדם
התקשר עכשיו: 03-9220784
השם לא אשם
מאמרים

השם לא אשם

הקבלה גורסת כי שם האדם מהווה את הכלי היסודי המקשר אותו בין העולם הגשמי לעולם הרוחני. יצחק אהרון בודק את תופעת שינוי השמות, מה עומד מאחוריה והאם באמת יש לכך השפעה על חיינו.
 
 



ביהדות מייחסים משמעות עמוקה ועוצמה אדירה לשם האדם. חכמי הסוד לימדו כי ככל שהשם יהיה איכותי יותר כך תהיה השפעתו חיובית על המזל המלווה את האדם בשנות חייו בעולם הזה .לכן לא פלא שזהו אחד התחומים הנחקרים ,המעניינים והמסתוריים ביותר בתורת הסוד מאז ומעולם. ובכן כיצד ניתן לייחס לאותיות כוחות רוחניים? והאם קיימת משמעות לאותיות המצטרפות לתיבה היוצרת את השם? 

חכמת הקבלה מלמדת כי העולם הזה כמו עולמות עליונים נברא בכוח הדיבור ע"י אותיות לשון הקודש אשר שימשו כלים ביד היוצר בבואו ליצור את עולמו .עשרים ושתיים אותיות השפה העברית משמשות מעטפת לאנרגיה רוחנית עליונה הזורמת דרך צינורות שפע ייחודיים לכל אות והם אלה המשפיעים על האדם ממרומים. העוצמה הטמונה בשם הפרטי מתקבלת מכמה מסלולים היונקים ממוקדי כוח שונים. אותה עוצמה גולמית מקורה בשילוב ובצירוף האותיות לכדי צליל זיהוי ברור הנקרא שם האדם ועל כך ארחיב. 

קבלה גורסת כי שם האדם מהווה את הכלי היסודי המקשר אותו בין העולם הגשמי לעולם הרוחני. איכות השם משפיעה ישירות על המזל המלווה את האדם בשנות חייו בעולם הזה. אחת השיטות הנפוצות והנכונות לבחינת מזלו של האדם היא עפ"י ניתוח השם הפרטי ושם האם בלבד. שם האב אינו משמש פקטור בכוח המזל הואיל והאם לבדה מייצגת את שורש נשמת האדם. בעניין זה יש להבחין בין השיטה הנומרולוגית ובין השיטה הקבלית. הראשונה עוסקת בהמרת אותיות למספרים,לרוב בשיטת הצמצומים, ובכך מראה קווים כלליים אודות בעל השם ותו לא. השיטה הקבלית עמוקה הרבה יותר ועוסקת בבחינה יסודית של הכוחות המרכזיים (אלפבתיים ונומרים) השולטים בחיי הפרט לרבות שעת הלידה (חסד או דין),יום הלידה בחודש העברי ועוד. גם לאותיות המרכיבות את תיבת השם, למיקומן,לצירופן, לניקודן ולסדר הופעתן השפעה עצומה על האדם. 


 בגמרא אומר רבי יצחק את הדברים הבאים " ד' דברים מקרעין גזר דינו של אדם, אלו הן: צדקה, צעקה, שינוי השם ושינוי מעשה. אנשים רבים אימצו את הרעיון הטמון בגמרא הזו, אבל בסדר ההפוך. קרי, הם שועטים קדימה וממהרים לשנות את שמם כי זו הפעולה הקלה לביצוע מבין ארבעת הדברים, אך לאמתו שם דבר כוונת הגמרא היא ששינוי השם הוא הדבר האחרון שצריך לעשותו. אם לאדם יש בעיה בריאותית או כלכלית כלשהי, אם הוא עדיין לא מצא את זיווגו או כל סיבה אחרת המטרידה את מנוחותו, את מי מאשימים? את שמו, כמובן. האדם הוא יצור עצל ואגוצנטרי הנמנע ממאמצים ומחפש לעצמו קיצורי דרך להשגת מטרותיו, אך לא כך הדבר בעולם הרוחני. שהרי קל מאוד להאשים את שם האדם במזל הרע, כי החלפת השם כרוכה במאמץ מזערי לידע את הסביבה בשם החדש אך פרט לכך, הדבר כמעט ואינו כרוך בקשיים נוספים. מספיק שמשנים את השם הגאולה בדרך והכול בודאי ישתנה לטובה. לכן אין זה פלא שמרבית האנשים שנגעו בשמם המקורי נותרו באותה מדרגה כבעבר ודבר לא השתנה. אדרבא, תחושת חוסר אונים אופפת אותם ותסכולים רבים פוקדים אותם דווקא בשל רמת הציפיות הרבות שתלו בשינוי המיוחל שלא מגיע ולעיתים קרובות המצב אף מחריף, כי השם שניתן כלל לא מתאים לשורש הנשמה. 


ברצוני לומר כי החלפת השם דורשת זהירות מרבית ושיקול דעת עמוק. הואיל ומדובר בהחלטה גורלית העשויה לחולל שינויים דרמטיים בחיי הפרט . יתרה מכך כל שינוי בשם,ואפילו שינוי מזערי בסדר הופעת האותיות בתיבת השם, אסור שיעשה כלאחר יד ובהתייעצות עם מי שאינו מוסמך לכך. ההשפעה עלולה להיות הרסנית וכמוה כברכה לבטלה. יובן למעיין בנאמר, כי אינני שולל כלל את ההנחה והקביעה לעניין שינוי שמות כשצריך. אך שינוי שם באבחה אחת ובאופן גורף לכולם זוהי תופעה מגונה שיש להלחם בה עד חורמה. 

לסיכום, חכמת הקבלה מייחסת משמעות עליונה לשם האדם ולעוצמה המצויה בו. ומלמדת כי בשם הפרטי מוצפנים כוח המזל,תכונות אופי והשפעות על מסלול החיים.פריצת הצופן והבנת הזרימה הרוחנית באותיות השם הפרטי הינם נחלתם הבלעדית של מקובלים המגלים את הפרטים העמוקים ברובד הנסתר אודות האדם ומזלו. כאמור , בדיקה קבלית עמוקה משרטטת באופן מדויק את מהות האדם ומזלו. היא מעניקה המלצות ברורות ופתרונות נפלאים בתחומים כגון : זוגיות , פרנסה , קריירה וכו'..וזאת על מנת לשפר משמעותית את איכות החיים. אנו נמצאים בימי טרום שנה חדשה והם בבחינת התחדשות הנפש. קבלו ממני עצה טובה,התבוננו באומץ פנימה לתוככם,תקנו את הדרך,כבשו את האגו ותיווכחו לדעת במהרה כי השם לא אשם.

מוגש בברכה
יצחק אהרון,ראש מרכז "חכמה".

חזרה למאמריםצרו קשרגרסת הדפסה