חכמת הקבלה
השאר פרטים
השאירו הודעה ונחזור אליכם בהקדם
התקשר עכשיו: 03-9220784
אותיות על פי יסודות הטבע
מאמרים

אותיות על פי יסודות הטבע

כידוע ביהדות בכלל ובחכמת הנסתר בעיקר מייחסים ערך רב לאותיות לשון הקודש המהוות סמלים רוחניים מוצפנים המגדירים במדויק את הכוחות הפועלים בבריאה המשתלשלים מעולמות עליונים ומתגלמים בעולם הזה. כבר שנו חכמי ישראל כי כל אות נחקרת ונלמדת באופן פרטני ועמוק הואיל ואצורים בה כמויות עצומות של חכמה וידע. במאמר שלפניכם אציג את אופן חלוקת האותיות על פי יסודות הטבע וגלגל המזלות. אדגיש כי הכתוב מתייחס לאות הראשונה בשם הפרטי.
 



כידוע ביהדות בכלל ובחכמת הנסתר בעיקר מייחסים ערך רב לאותיות לשון הקודש המהוות סמלים רוחניים מוצפנים המגדירים במדויק את הכוחות הפועלים בבריאה המשתלשלים מעולמות עליונים ומתגלמים בעולם הזה. כבר שנו חכמי ישראל כי כל אות נחקרת ונלמדת באופן פרטני ועמוק הואיל ואצורים בה כמויות עצומות של חכמה וידע. קרי, החל מצורתה הגרפית דרך ערכה המספרי וכלה באופן הגייתה. ארון הספרים היהודי עמוס לעייפה ומוכיח כי היהדות הינה דת טקסטואלית ביותר עם הגות מחשבתית עמוקה ולראיה נערמו במרוצת התקופות ספרי קבלה אותנטיים המבארים בי השאר את סוד האותיות וכיצד בהצטרפותן למילים הן יוצרות מציאות ממשית. שהרי כתוב בזוהר כיצד באה כל אות , מהסוף להתחלה, מלפני ה' וביקשה להיות הראשונה לתחילת מעשה הבריאה (בראשית,הקדמה). חכמי הסוד לימדו כי כל אות מושפעת מעוצמתו האנרגטית של היסוד אליו היא משתייכת. מכאן שאותו יסוד דומיננטי יתבטא בשמו של האדם וישפיע על אישיותו ומזלו. חכמת הקבלה גורסת כי יש לייחס משמעות רבה לסדר הופעת האותיות בתיבת השם הואיל והאותיות מצפינות בתוכן מאורעות שונים לרבות ענייני מזל וגורל. 

חלוקת האותיות תהיה באופן הבא:

האות הראשונה – היא אות הנשמה המורה על המשכיות גורל מחיים קודמים וככזאת מהווה אבן יסוד במבנה האישיות וקווי האופי. אוגרת ואוצרת בתוכה את הטבעים, הכישורים והאיכויות הבוקעים מנשמת האדם. אותיות המרכז- אלה הכלים בהם מצוייד האדם ליישם את ייעודו ומטרת קיומו. הן יוצקות תוכן אל תוך חיי האדם ומביעות את הרצונות, את הפוטנציאל, את תחומי העניין ואת השתלשלות מאורעות החיים. הן חושפות את הרבדים העמוקים במבנה הנפש ומעידות על הדדדיות בין כלל ההבטים באישיות השלמה. האות האחרונה- מבטאת את סגירת המעגל בדרך להוצאת הדברים מהכוח אל הפועל. אות אקטיבית מאוד המורה לו לאדם כיצד עליו ליישם נכונה את תכונותיו הייחודיות באופן הגדרת הפוטנציאלים התאורטיים ומימושם הפרקטי. במאמר הבא אציג בפניכם את סודן של אותיות השפה העברית בשם האדם על פי ייחוסן ליסודות ומזלות בקבלה. יובן כי אינני מתיימר ולו לרגע להכיל בדברים הבאים את כלל הרבדים השונים המקופלים בשם האדם הואיל ועניין זה הוא בבחינת " מים שאין להם סוף". לא , זה לא טעות האות פ' מופיעה פעמיים בשני יסודות: ביסוד האדמה ( מושפעת מכוכב נוגה השולט על מזל שור ) וביסוד האויר ( מושפעת ממזל מאזניים ומהאות ל')

אותיות יסוד האש – ג, ד, ה, ט, כ, ס, ש.
משוייכות למזלות האש : טלה, אריה, קשת.האותיות הללו מושפעות מיסוד האש המבטאת את הצד האקטיבי- דינאמי, הייצירתי-ייצרי , היוזם והתוצאתי . מי שבשמו מופיעה אות מיסוד האש (לרוב בתחילת השם) יהיה אדם חם, אופטימי ,דעתן, בעל בטחון עצמי גבוה, חרוץ ואינו שוקט על שמריו. כידוע באש קיימים שישה כוחות פועלים המצויים בקוטביות מוחלטת : היא מבשלת (חיובי) ושורפת (שלילי) מלבינה (חיובי) ומשחירה (שלילי) מחממת (חיובי) ומקררת (שלילי) . לפיכך מי שייטה עצמו ומחשבתו לצד החיובי של אותיות האש יהיה בעל מודעות עצמית גבוהה במיוחד וברגישות יוצאת דופן. דע כי בכוחן של אותיות האש לגרום לו לאדם להיות מחד גיסא שאפתן, הרפתקן, סולד מחיי שיגרה, בעל חוש הומר ,סקרן בעל נפש שובת לב הממצבת אותו בקידמת הבמה בכל אירוע חברתי. מאידך גיסא מי שייטה עצמו לצידן השלילי של אותיות האש עלול בוודאי למצוא עצמו בחוסר סיפוק נפשי מה שיעורר בו מזג חם, כעסים ,עצבנות, חיבוטי נפש עד כדי הרס עצמי במודע. כל זאת כמובא בתחילת הדברים כי רבה עוצמתן של אותיות יסוד 
האש.

אותיות יסוד האדמה – ב, ו, י, ע, פ.
משוייכות למזלות האדמה : שור, בתולה, גדי.אותיות יסוד האדמה מייצגות את הפן החומרי, הגשמי, הפרקטי והבטוח. מי שנושא בתחילת שמו אחת מהאותיות הללו יבקש לנפשו מסגרת בטוחה הנשענת על בטחון כלכלי ויציבות זוגית. אותיות האדמה מייצגות באדם שלל הבטים הניצבים על מכנה משותף הכרחי ביניהם : בגרות, רצינות, אחריות, משמעת, סבלנות, היגיון בריא, התמדה ועיקשות כפועל יוצא של יעילות. ממש כמו עבודת האדמה הפורייה במיטבה. מצמיחה מתוכה חיים לאחר תקופת המתנה עם חילופי עונות השנה. מן הפן החיובי לצד היותה של האדמה מסמלת את מחזוריות החיים לידה-מוות וחוזר חלילה קיים בה גם הפן השלילי- אדמה עקרה, צרובה, חסרת חיים ובעלת מראה שומם ללא נביטה ופריחה. כך שמי שייטה עצמו ומחשבתו לצד החיובי של אותיות האדמה ילך בתלם לאט ובטוח, יתחבר לרוח וירפה מעט מהחומר יהנה ממסגרת מספקת, ודאית ושלווה במיוחד. יאהב את מנעמי החיים ואת הממון כאמצעי לביסוס מעמד המקנה תחושת ביטחון. מאידך אדם שחי בחוסר סיפוק ובתחושת "מגיע לי" עלול להיות מריר, דאגן, חרדתי עד כדי פגיעה בנפשו. מפני שהוא מביט מזוית צרה על סיפוק צרכיו החומריים בלבד ואינו נותן דעתו על מעט מזון רוחני לנשמתו.

אותיות יסוד האוויר- א, ז, ל, פ, צ, ר.
משוייכות למזלות האויר: תאומים,מאזניים, דלי.אותיות יסוד האוויר מקפלות בתוכן את אנרגיית החיים, הרוח, הנשמה והנשימה. הן מייצגות את הפן הרעיוני, המחשבתי האינטלקטואלי והלוגי. מורות על צורך פנימי בהרחבת הידע ובהעמקת הלימוד. אדם הנושא בשמו אות מיסוד האויר(לרוב בתחילת השם) יהיה בעל מודעות עצמית גבוהה, חברותי, חד מחשבה ומהיר תפיסה , תקשורתי ומתבטא בחופשיות , סקרן, חקרן, סולד מחיי שיגרה, פתוח ואינו מקובע בעמדותיו ובדעותיו, חסר מנוחה ונמצא בתנועה מתמדת הן פיסית והן מחשבתית. בשונה משאר היסודות ליסוד האויר ערך מוסף הואיל ובכוחו להקרין ולהשפיע על יתר היסודות וליצור בהם תנודות רבות לחיוב ולשלילה. קרי, האויר בכוחו מחד ללבות את האש ומאידך לכבותה, להסעיר את המים ולהגביה גלים ומאידך לשטח את פניהם ולהשקיטם, ללטף את פני האדמה במשב רוח מרענן ומחייה ומאידך אף לגרום לסופות הרסניות. לפיכך יש לראות באותיות יסוד האויר כוחות דינמיים המסוגלים לסחוף את האדם אל על ולהקנות לו תחושת ביטחון וראיה רחבה לצד מסוגלותן השלילית לגרום לו להימצא בכאוס מוחלט ובחוסר שלוות נפש.

אותיות יסוד המים- ח, מ, נ, ק, ת . 
משוייכות למזלות: מים,סרטן,עקרב,דגים.אותיות יסוד המים מבטאות בעיקר את עולם הרגשות על כל צדדיו השונים ואת חכמת הלב. אדם הנושא בשמו אות מיסוד המים (לרוב בתחילת השם) יהיה אדם אמוציונאלי מאוד, נפגע בקלות אך סלחן וותרן, חי לרוב על פי "תחושות בטן" ויישתף פחות את ההגיון בעת קבלת החלטות, ינהג ברוחב לב ובנדיבות רגשית כלפי הסובבים אותו ותמיד ינדב עצמו להוות משענת ולתת מילה טובה לאלה הנזקקים לו בעת הצורך. באישיותו קיים צד מטפל וקשוב לצד הצורך הנפשי להיות נאהב,רצוי ומוערך על פועלו. אנשי יסוד המים הינם דואליים ביותר. על אף רגישותם הרבה הם מתקשים לעיתים לבטא את תחושותייהם ולא ימהרו לפתוח את סגור ליבם. לכן הם עלולים להראות מתנשאים, מרוחקים, נוטים למצבי רוח משתנים ובעלי מזג קר מה שבהחלט רחוק מהמציאות ואינו מעיד דבר על מהותם הפנימית. יובן כי זוהי התנהגות שכזאת מהווה בעבורם כעין חומת מגן מפני מעורבות רגשית יתרה ומהיסחפות לסערת הנפש. מה שעלול בנקל לגרור אותם אל עבר תהום של מבוכה ותחושת חוסר אונים.

מוגש בברכה

יצחק אהרון, ראש מרכז "חכמה".

חזרה למאמריםצרו קשרגרסת הדפסה