לפגישת ייעוץ
נגישות
  • ניווט מקלדת
  • צבעוניות חד-גוונית
  • צבעוניות הפוך
  • A-A-A
מאמרים

הכל אודות הכישוף

דרך הכישוף, החומרים והכלים אסורים בתכלית האיסור ביהדות. בספר שמות פרשת משפטים נאמר" מכשפה לא תחיה " זהו הפסוק הקצר ביותר בתורה(במילים ואותיות) כדי לא לפגוע בטהרת התורה על ידי הרחבה בעניין הטומאה . אדם העושה מעשה כשפים מבקש לשלוט ולגנוב דעתו של אדם אחר עד אשר יכניעו ויכשילו במעשיו. ולפי החוק הפיזיקאלי של סיבה ותוצאה גם כאן האדם המבקש לעסוק בכשפים עלול להינזק מהותית. על כשפים ושאר מזיקים במאמר שלפניכם.
 


את הדברים הבאים אני מייעד לכל אותם אנשים הנמצאים במצוקה אמיתית ומבקשים עצות ופתרונות מכל הבא ליד ואינם בוחלים בשום אמצעי רוחני על מנת להגשים מטרתם. ולצערי הם אינם מבדילים בין מותר לאסור ובין כשר לפסול. בצרתם הרבה הם פונים לקבל מזור לכאבם מכל אדם המציג את עצמו "כמקובל גדול" או "מיסטיקן" מהולל . חולשתם הרבה מובילה אותם אל מתחזים רבים המציגים עצמם כאנשי קבלה ומיסטיקה בעלי שם המעניקים פתרונות לא ראויים ולא אחראיים לאלה המבקשים בעצתם. התכנים אליהם נחשף מרבית הציבור אינם אלא אוסף פרפראות וחידודי לשון שאינם קרובים ולו במעט לתורת הקבלה . אותם " מיסטיקנים" מעמידים פנים כאילו הצילו נפשות רבות וכי יש באמתחתם סודות פלאיים לשינוי גורלות ומזלות . בשל חוסר בקיאותם הם אינם מודעים , במקרה הטוב , לכך שהפתרון שאותו הם מציעים אינו אלא מעשה כשפים. ובמקרה הרע הם מציגים אותו כסגולה טהורה מתורת הקבלה. לכן גמלה בליבי ההחלטה לכתוב מאמר זה על מנת לעשות סדר בדברים ולפזר אחת ולתמיד את הערפל האופף את השאלות : האם כישוף מותר בקבלה ומהן הסכנות האורבות למי שעוסק בכשפים ? 

בספר שמות פונה השם אל משה ואהרן ומצווה עליהם לגשת לפרעה ולעשות בפניו את המופת הבא: " ואמרת אל אהרן קח את מטך והשלך לפני פרעה יהי לתנין"(שמות ז'.ט'). ואכן כך עשו השניים.כזכור, פרעה לא התרשם ממעשיהם וציווה על מכשפיו לעשות כמעשה האל וכך הם עשו בדיוק. אולם,לתדהמת פרעה ועבדיו מטה אהרן בלע את מטותיהם וגרם להם למבוכה רבה . בהמשך, ניחתו על המצרים עשר מכות ומתוכן הצליחו המכשפים לבצע רק שתיים- דם וצפרדע. אם כן,ראוי לשאול שתי שאלות עיקריות הראשונה: מדוע היה צריך השם להניח למכשפים לבצע את המעשה שהרי יכול היה לשבש את דרכם, מחשבתם ולהכשילם. בכך היה נחסך מעם ישראל ומהמצרים סבל רב העתיד לבוא עליהם.השנייה מדוע לא הצליחו המכשפים לעשות כמעשה האל בשאר המכות שניחתו על מצרים. יובן למעיין בנאמר כי המשמעויות וההיבטים הקבליים המיוחסים לסיפור המקראי לעיל הם חשובים ועמוקים.הם מסמנים ציון דרך בהתפתחות הרוחנית השלילית של האדם המדמה עצמו כבעל כוחות על טבעיים עליונים, המסוגל לבצע פעולות מיסטיות שונות שיש בכוחן לחולל שינויים מהותיים בנושאים שונים בחייו. לראשונה מוזכרת המילה כישוף בתורה באופן גלוי ועל כך נדון בהמשך..


הקבלה טוענת כי היהדות כדת מחנכת מציגה בפני האדם את חוכמת הנסתר באופן שהיא מלמדת שכישופים אכן קיימים והם משויכים לכוחות טומאה( קליפות) ולסיטרא אחרא (הצד האחר בארמית) שכן,יש בכוחם להשפיע , אולם שורשם אינו יוצא מכוחה של אמונה טהורה באל אלא בקביעה האישית של האדם שעל דרך המעשה בלבד יוכל לקבוע גורלות , לשנות מזלות ולהשפיע מהרוחני לגשמי בדרכים טמאות ואסורות. באותה נשימה באה הקבלה ומכריזה כי הגדת עתידות לפי אותה חוקיות אסורה בתכלית. בין שאר התחומים האסורים נמנים: כשפים לאהבה, קריאה בקפה, בקלפים( לרבות טארוט), בשמן וסיאנס. לחילופין הקבלה מציגה את הדרכים הנכונות שמקורן בטהרה שלמה ומציגה דרכים בדוקות ומוכחות המסוגלות לשפר משמעותית את איכות חיי האדם בכל התחומים החשובים : פרנסה, זיווג והצלחה כללית. הקבלה מחנכת אותנו שעל ידי אמונה אמיתית ופעולות רוחניות טהורות יוכל האדם להשיג מבוקשו אף יותר מאדם המבקש לעסוק בכשפים,שכן מעשה כשפים הוא מוגבל ביכולותיו ובעוצמתו כיון שאין מקורו בבסיס אמונה אלא בסוד השבעת ישויות טמאות.

אם כן , יובן למעיין בנאמר כי הכישוף ביסודו מוגדר כמעשה ידי אדם אשר כופה את רצונו על סביבתו באמצעים לא כשרים ומעתיק אפוא את הדגש מן האל אליו ומדמה עצמו לבעל כוחות עליונים. מכאן שהעוסקים בדבר קוראים תיגר על ריבונותו של האל בעולם ועוברים על האיסור החמור מכל – עבודה זרה!! 

במהותו כישוף הוא שימוש באנרגיה שלילית ובכוחות אפלים להשפיע על רוח האדם ו/או על הגלם תוך שימוש שלילי בפוטנציאל הגלום בארבעת יסודות הטבע: אדמה, רוח, מים ואש. יש המייחסים לנפש(דם), לציפורניים ולשיער אדם את היסוד החמישי. דרך הכישוף, החומרים והכלים אסורים בתכלית האיסור ביהדות. בספר שמות פרשת משפטים נאמר" מכשפה לא תחיה " זהו הפסוק הקצר ביותר בתורה(במילים ואותיות) כדי לא לפגוע בטהרת התורה על ידי הרחבה בעניין הטומאה . אדם העושה מעשה כשפים מבקש לשלוט ולגנוב דעתו של אדם אחר עד אשר יכניעו ויכשילו במעשיו. ולפי החוק הפיזיקאלי של סיבה ותוצאה גם כאן האדם המבקש לעסוק בכשפים עלול להינזק מהותית עד כדי פגיעה אנושה בכוח מזלו. האדם המכושף נמצא בסכנה אמיתית ולא ידע נחת רוח, שלווה ורוגע ,יהיה מבולבל בנפשו ויכשיל את הסובבים אותו.ייתכן אף שירגיש כאב או חולשה בגופו ואף יחלה. הכישוף למטרות אהבה , החזרת אהבה וכו', גורם ל"אהוב" לתת את אהבתו ולהתמסר בצורה עיוורת ובאופן מלא, מבלי לדעת סוד המעשה. מניסיוני הרב כאיש קבלה אעיד כי חקרתי לעומק את הנזקים האדירים הנגרמים למערכת הזוגית הניצבת על אדני הכישוף ושנוצרה ע"י שימוש שלילי בכוחות טומאה. כישוף שכזה תמיד מתהפך, פוגע בשני הצדדים והאהבה שבאה כתוצאה מהמעשה היא מלאכותית ולעולם לא תחזיק מעמד.לעומת זאת ישנן דרכים קבליות לנושאים של זיווג אהבה ושלום בית אשר מחברות נכונה את הזוג למהלך חיים שלם. 
קורא יקר דע כי , להבדיל מהכשפים, תורת הקבלה מציעה שלל דרכים טהורות לפתרון בעיות בזיווג, אהבה,פרנסה ועוד.. שהן בדוקות מוכחות ומעל לכול חוקיות . אשר יש בכוחן להשפיע אף יותר מכל מעשה כשפים כלשהוא. הואיל ובסופו של יום מדובר בעליונות הנצחית של של כוחות הטהרה על שליליות הטומאה.

מוגש בברכה
יצחק אהרון, ראש מרכז "חכמה".

חזרה למאמריםצרו קשרגרסת הדפסה